Ratings & Reviews

Overall Rating

4
(72 reviews)
91.7% of customers recommend this property

Rating Per Category

Parking
Noise
Grounds
Construction
Maintenance
Staff

Your Review

Submit a Review

Resident Reviews

submitted by Susan S. - |Recommended: NoThis place is a wreck. Bad security--- 4 men posing as maintenance asked to come into my apartment in the middle of the night and no one at Management will even call me back about it. Cars are getting stolen from the garage. AVOID this place. They take down bad reviews so do not trust them.
response from property -Susan, we are deeply sorry to hear about your experience and understand your security concerns. Our staff tried to contact you but was unable to get a hold of you to get more details about the unknown men. We have reached out to the lease holder and have been communicating with them regarding this issue. We would still like to get further information from you so that we can assist with finding out who these men are. We have determined that no maintenance staff members approached your apartment on that day and time. Please reach out at your earliest convenience. We value both positive and negative feedback; it helps us to evaluate our processes so we can provide residents with the best experience. Thank you for your valuable feedback.
submitted by Susan R. - |Recommended: NoThey towed my car , claiming it was parked over the line. It was parked over the line because in the CORNER of the lot, if both cars park in the lines, then only 1 can get out. I am convinced that someone here is on the take. They are going to unlocked cars, removing the parking permits, then towing the cars and charging residents. Last time they towed it because I used THEIR recommended car detailing service and the car cleaners took down my permit to wash the window and failed to put it back up. That cost me 600 because I was out of town and my car sat at the tow lot. Madison-Ballston is corrupt and someone is clearly profiting from these practices. AVOID this place.
response from property -We are sorry to hear that your car was towed recently. We apologize and would like to discuss these issues further, please contact our leasing office at your earliest convenience. Susan, we thank you for your valuable feedback, and we are committed to addressing all your concerns in hopes that you will have a positive experience living in our community.
submitted by Susan R. - |Recommended: NoHorrible security. Cars getting stolen. 3 men knocked on my door at 11 33pm claiming to be maintenance and wanting entrance to my apartment. I did not let them in because I had no maintenance issues. I confirmed with front desk that they were NOT maintenance staff but the management wont even return my calls or look into it. They will claim I do not live here....I am leaving this place in 2 weeks but have lived here for almost a year. Avoid Madison-Ballston
response from property -We are sorry to hear about your experience, Susan. We understand your concerns about security and want to address these issues appropriately. When your guest shared with us that this incident occurred, we contacted you but were unable to get ahold of you to get additional details. We then reached out to the lease holder and have been communicating with them. We asked that they make sure you had contacted the police and to relay that if anything like this occurs in the future, you should contact the police immediately. We would still like to get further details from you so that we can assist with finding out who these men are as we have determined that no maintenance staff members approached your apartment on that day and time. Please reach out at your earliest convenience. We appreciate your feedback and are committed to ensuring all residents feel safe in our community.
submitted by Thomas B. - |Recommended: NoTerrible Parking Situation — I have a different car temporarily for a few days since my regular car is in the shop. Instead of allowing me to get a temporary pass for the temporary car, they are forcing me to pay additional money for a guest pass even though I already pay monthly for parking. Additionally, cars have been broken into and even stolen from the garage.
response from property -Thomas, Thank you for taking the time to share your thoughts about The Madison. We're sorry to hear that we are currently meeting your expectations. In order to ensure that only those who are authorized to do so park in our garages, we ask that residents provide us with proof relative to the need for temporary parking passes. When you provide that proof to us, we'd be happy to issue you a temporary pass at no cost. if you have any questions, please feel free to reach out to the office. Thank you.
submitted by Anish S. - |Recommended: YesGreat place — The best part is the safety and proximity to Ballston station. Every door is secured via fob. Packages are also stored safely. Home and features are great.
response from property -Anish, We really appreciate the 5-star rating and your taking the time to review The Madison. We are so glad that you are enjoying your home with us and hope that you'll make it your home for years to come. Regards- Karen K
submitted by Ashly L. - |Recommended: YesGreat First Place — This was my first apartment and from move in to move out it has been a great experience. The staff is very friendly and helpful. The common areas are very clean and useful. I neverrrr heard my neighbors and as a 20-something young women, I often had parties and received no noise complains. It is in a GREAT location if you like to go out in DC. There is always street parking for guest. Only a few downsides The pool hours were weird that had to do with COVID and the lifeguarding company . The renewal amount was higher than expected, and the elevators didn't always work. I really loved my experience here and if it wasn't for money issues, I would be staying.
response from property -Ashly, thank you for the 5-Star rating and for thoroughly reviewing your experience at The Madison at Ballston Station! We are so happy that you have enjoyed your time at The Madison and all that comes with it, including the convenient location and our awesome team. We apologize for any inconvenience caused by our elevators being down. We wish you the best in your future endeavors! - Tiana G.
submitted by Dandara S. - |Recommended: YesBeautiful — great
response from property -Dandara, thank you for the 5-Star rating and for taking the time to review The Madison at Ballston Station! We appreciate your feedback, and we look forward to seeing you around the community for a long time to come! - Tiana G.
submitted by Daniel P. - |Recommended: YesAwesome place to live. — Great Place to live
submitted by Zachary A. - |Recommended: YesSchedule of events — Easier access to pool schedules when it is open would be helpful
response from property -Zachary, thank you for taking the time to review The Madison at Ballston Station. We appreciate your feedback. We apologize for the pool schedule this past summer. Due to the region-wide lifeguard shortage, we were often receiving the schedule last minute and tried to get the information out as quickly as possible. If there's anything we can be of more assistance with, please do not hesitate to reach out to our team. We look forward to your continued residence. - Tiana G.
submitted by Robert J. - |Recommended: YesAmazing Experience — Very clean and friendly environment, very responsive maintenance, overall great experience
response from property -Robert, thank you for the 4-star rating and for sharing your thoughts on The Madison at Ballston Station. We are so happy to hear that you had an overall great experience with our community! We look forward to seeing you around the community. - Tiana G.
submitted by Lukasz T. - |Recommended: YesBest bang for your buck in Ballston — My fiancĂ© and I had an incredible experience living at the Madison at Ballston Station. The apartments are huge, clean, and comfy The leasing office and management are always timely and super helpful, and the community atmosphere is second to none. The only areas for improvement that we experienced were 1 the shower drains clog easily and 2 fire alarms force all residents to vacate their apartment. I would strongly recommend that anyone looking to live in the DMV give this place a shot
response from property -Lukasz, thank you for the 5-Star rating and for sharing your thorough review with us! We are so thrilled to hear how much you enjoyed your time with us. If you are ever in the area, stop by and say 'hello'! Best of luck in your future. - Tiana G.
submitted by Karthik S. - |Recommended: YesGood — Good
submitted by Dustin M. - |Recommended: YesNo Complaints. — Great Neighborhood, close to the metro, walking trails, and retail shops of Ballston Claredon.
submitted by John T. - |Recommended: YesNo complaints, everything is great — No complaints, everything is great
submitted by Robert J. - |Recommended: YesLove my new apartment — Very quiet, nice, and friendly environment. Apartments are very clean and there is plenty of room. Amazing experience.